Tajemný sáček s geometrickými tělesy

 
 

V současné chvíli balení obsahuje uzavíratelný sáček a různá geometrická tělesa po jednom kusu.

Dostupnost Skladem
235 Kč    
Značka Moyo Montessori
Kategorie Smysly
 

V současné chvíli balení obsahuje uzavíratelný sáček a různá geometrická tělesa po jednom kusu. Pro práci s tajemným sáčkem je potřeba zakoupení 2 kusů výrobku.

Pomůcka rozvojí stereognistický smysl - vnímání předmětu hmatem a pohybem s vyloučením zraku. Dítě se rovněž učí názvy různých tvaru, nebo vlastností.

 

Postup I:            

Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bych ti ukázat, jak se pracuje se stereognistickými (tajemnými) sáčky.“

Pracovat můžeme na koberečku nebo u stolu. Při první ukázce pacujeme jen s několika předměty, které dítě dobře zná. Posadíme se proti nebo vedle dítěte. Vyndáme z košíku sáček a položíme ho před sebe. Již v něm máme připravené předměty předem. „Podíváme se, co je uvnitř.“ Pomalu vyndáváme předměty, aniž bychom se koukali. Pokládáme předměty před sebe a pojmenováváme je. Když je sáček prázdný, ukážeme vnitřek dítěti a řekneme: „Je prázdný.“ Teď věci budeme vracet. Zapojíme dítě: „Vrátíš do sáčku kouli?“ „Dáš tam válec?“... atd., až budou věci zase zpět v sáčku. Pokračujeme: „Zkus vytáhnout krychli, ale nekoukej se.“ „Co tam ještě je?“ Dítě například řekne: “Ovoid.“ „Vytáhneš ho?“ V podobném duchu pokračujeme: „Zkus si nahmatat, co tam ještě zbylo.“ Necháme dítě sahat na předměty přes látku sáčku a hádat, co to asi je? Dítě postupně vyndá všechny předměty dokud sáček nevyprázdní. Pak je zase vrací zpět.

 

Postup II:

Po první ukázce s jedním předmětem následuje lekce s druhým z páru. Vyndáme jeden předmět ze sáčku a položíme ho před sebe na kobereček: „Je v sáčku stejná věc?“ „Najdeš ji, aniž by ses díval/a?“ Dítě vyndá stejnou věc a položí ji vedle té první. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou. Nic neříkáme. Maximálně: „Zkusíš to znovu?“ Pokud dítě chce, může si s učitelem/rodičem po několika krocích role obrátit. Dítě vyndá věc a učitel/rodič vyndá stejnou. Také se můžou pravidelně střídat. Když dítě již nechce se stereognistickými sáčky pracovat, předměty uklidíme zpět do sáčku a pomůcku uklidíme.

 

Další aktivity:

Obměna materiálu -  materiál výrazně odlišný. Můžeme použít i úplně jiné předměty (šišky, tužky, sponky...)

Materiál stále více tvarově podobný, náročnější na odlišování.

Materiál související se senzitivním obdobím dítěte (dinosauři, autíčka, geometrická tělesa)

Vybrat materiál s úmyslem poznávání vlastností předmětů (sklo, kov, filc …).

Dítě vyhledává ze sáčku podle obrázku.

Dítě vyhledává ze sáčku podle názvu.

Dítě připraví sáčky podle svého pro učitele/rodiče/kamaráda.

Můžeme dle uvážení zvýšit počet předmětů v jednom sáčku.

 

Kontrola správnosti:  zrakem.

Specifická slovní zásoba: najít, hledat, nahmatat, stejný, prázdný, pár, názvy použitých předmětů.

Hmotnost 0.23 kg
Věk 3+
Materiál dřevo, látka
Barva přírodní barva
rozměr 17.5 x 12.5 x 5.0

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

 
Jako správci osobních údajů, zpracováváme na tomto webu soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Další informace