Geometrická tělesa s podstavci a krabicí

 
  • 1 z 9
 

Dřevěná krabička obsahuje geometrická tělesa: koule, krychle, válec, čtyřboký hranol, trojboký hranol, trojboký jehlan, čtyřboký jehlan, kužel, elipsoid, ovoid.

Dostupnost Skladem
1 449 Kč    
Značka Moyo Montessori
Kategorie Smysly
 

Dřevěná krabička obsahuje geometrická tělesa: koule, krychle, válec, čtyřboký hranol, trojboký hranol, trojboký jehlan, čtyřboký jehlan, kužel, elipsoid, ovoid. Součástí sady jsou i tři podstavy pod kulatá tělesa (koule, ovoid, elipsoid) a pět základen, které kopírují podstavu těles.

Pomůcka dopomáhá k vnímání a rozlišování tří rozměrů těles, rozdílům mezi jednotlivými tělesy a k přiřazování geometrických ploch ke geometrickým tělesům.

 

POSTUP :           

Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bys ukázat, jak se pracuje s geometrickými tělesy?“ Ukážeme dítěti místo uložení pomůcky a způsob přenášení (podnos / košík držíme oběma rukama). Nejprve z košíku, který je přikrytý šátkem, vyndáme na koberec jedno geometrické těleso (kouli, krychli…). Začneme těleso se zaujetím zkoumat, prohmatáváme ho, převalujeme ho v rukou. Nic jiného neděláme, ani nepojmenováváme! Nabídneme těleso dítěti a necháme ho také zkoumat – procítit tvar tělesa. Začínáme maximálně s třemi tělesy a vybereme, co nejvíce odlišné. (např. koule, krychle, kužel) V další fázi manipulujeme s tělesy a snažíme se pomocí koulení, válení a překlápění znázornit rozdíly mezi nimi. Říkáme: „Toto se koulí.“ (koule, ovoid, elipsoid) „Toto se sune nebo překlápí.“ (krychle, čtyřboký hranol, trojboký hranol ) „Toto se koulí a sune.“(kužel, válec). Vše necháme dítě vyzkoušet.

Následně vyzveme dítě: „Zkusíš najít taková tělesa, která se koulí a zároveň sunou?“ apod. Můžeme tělesa podle jejich vlastností rozdělit do skupin – množin.  Vyzveme dítě, aby tělesa se stejnou podstavou stavělo na sebe. Ukážeme pohled shora. Necháme dítě experimentovat.

Pak pomůcku uklidíme, nebo můžeme dle zájmu dítěte pokračovat s dalšími cvičeními.

 

Další aktivity: 
Vybereme tělesa tvarově podobná - náročnější na odlišování.

Práce s podstavami – dítě zjišťuje, které těleso patří k jedné nebo více podstavám, jaká tělesa mají podstavu shodnou atd.

Hledáme v místnosti věci v nichž je obsažené nějaké těleso: váza = válec, skříň  = hranol.

Když víme, že dítě tělesa zná, dokáže je pojmenovat: V košíku máme např. 5 těles přikrytých šátkem. Vyzveme dítě: „Najdeš kužel, aniž by ses díval/a?“ A dítě z pod šátku vytáhne kužel. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou a dítě se opraví.

 

Kontrola správnosti:  Zrakem a hmatem.

Specifická slovní zásoba: koule, krychle, válec, kužel, čtyřboký hranol/kvádr, trojboký hranol, trojboký jehlan, čtyřboký jehlan, elipsoid, ovoid, podstava, hrana, vrchol, základna.

Hmotnost 2.49 kg
Věk 3+
Materiál dřevo
Barva přírodní dřevo, modrá
rozměr 0.0 x 18.5 x 12.0

ukázka použití


Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

 
Jako správci osobních údajů, zpracováváme na tomto webu soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Další informace